keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Sisäpuuhia

Ilman kylmetessä pitää keksiä enemmän sisällä tekemistä, olen herkästi palelevaa "sorttia". Niinpä kävin ennen pakkasia kasvimaalta kurpitsan, eihän enää ollut toivoa sen kasvamisesta, koska lehdet olivat paleltuneet jo.
Sitten ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa (en ole ennen kasvattanut tavallista kurpitsaa) kurpitsalyhtyä. Liian pienihän tämä on siihen tarkoitukseen, mutta on mikä on.


Siinäpä se hymyilee... sisuksen koversin ja keitin siitä "hilloa" puolukan kanssa. Sisällä on patterilla toimiva kynttilä, koska tuohan on liian pieni tavalliselle kynttilälle, hattu palaa :)

Olen monena jouluna ostanut kranssin ulos seinälle, tuttavilla on joulukauppa, jossa myydään kukkia ja sensellaista joulutavaraa.
Nyt sain inspiraation tehdä risusta seinäkoristeen tai kranssin. Tavanomaistahan on se, että kun saan inspiraation, heti pitää alkaa tekemään sitä, eikä löydy tarvikkeita. Kummallista, ei löytynyt koivunoksia jotka olisivat olleet tarpeeksi ohuita. No purin ja kerin sitten niitä kun ensin murtuivat. Totesin ettei tämä taida olla mun juttu kuitenkaan.


Vielä kokeilen kyllä havukranssinkin tekoa, kunhan saan ostettua sidontalankaa lisää.


Sain valmiiksi sukat. Vielä eilen olin sitä mieltä, että nyt en enää neulo, mutta jo tänään tuntuu kun ei ole mitään käsissä :) Osaako sitä olla neulomattakaan?

Olen aloittanut uuden bloginkin, johon ajattelin laittaa enemmän käsityöjuttuja. Laitan linkin kunhan opin sen tekemään. Kaikki pitää kokeilla sata kertaa, kun ei osaa, niin ei osaa.

3 kommenttia:

  1. Komean lyhdyn sait aikaiseksi,kannatti nähdä vaivaa. Sukat ovat myös kivan väriset,tykkään :)

    VastaaPoista
  2. Onpa kauniit sukat ja hieno lyhty.

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille molemmille, vihree ihan sen takia, kun ei oo vihreitä sukkia mulla ollut ennen. Kaiken muun värisiä kylläkin on (paitsi valkoisia)
    En muuten malttanut lopettaa neulomista vaan aloitin lapasten neulomisen illalla :)

    VastaaPoista