Tulihan tässä nyt pari viikkoa oltua poissa näistä blogijutuista, kun ei ollut läppäriä mukana. Jonkinverran katselin myös youtubea vähemmän, vaikka kyllä jonkinverran katselin sieltä joidenkin videoita levätessäni.
![]() |
| Kukat vanhempien haudalle |
Ehdin yhtenä sateisena päivänä käydä vielä Taitokorttelin Kauppaneuvoksen kahvilassa. Lehtitietojen mukaan tämä kahvila muuttaa toiseen paikkaan tämän kesän jälkeen. Perinteisiin on kuulunut käydä siellä kahvilla joka kerran Joensuussa käydessä.
Kaikenkaikkiaan oli hyvin kylmä ja välillä sateinen viikko siellä toukokuun viimeisellä viikolla. Ei tarvinnut kesähepeniä ottaa mukaan.
Tampereelle palattuani huomasin kevään mennen ohitse ja vihreys oli vallannut puiston ja aivan uudet kukat ovat alkaneet kukkia. Osa, esim tulikellukka on jo lähes kukkinut ohi, pensasruusut alkaneet kukkia yms. Päärynäpuissa on jo hedelmien alut. Alppiruusut ja azaleat kukkii täysiään.Kun vaan saisi entisen virkeyden takaisin ja jaksaisi taas kävellä puistossa. Kirjastossakin taas pitäisi käydä ja saada tuo viimeinen lainassa oleva kirja luettua. Pari päivää aikaa, pitää harppoa se kirja loppuun tai jättää kesken.
Moi moi taas!




Yläbannerisi on tosi kaunis.
VastaaPoistaMuutto on aina raskas puserrus. Toivottavasti tamperelaiset kukkaset saavat olosi virkistymään.
Kyllähän se pitää aloittaa taas käveleminen, kun toivottavasti jaksaminen paranee, samoin kuin nukkuminen paranisi.
PoistaOn sinulla muuttotouhuja, huh. Minäkin herään neljän maissa, kävelyä ei pitkälle pysty selän takia. Vanhuus ei tule yksin!!
VastaaPoistaJoo, pakko se on lastaan auttaa, koska tuskin olisi selvinnyt siitä. Paitsi jos olisi palkannut tavaroiden järjestelijän...
PoistaTuo yöllinen heräily välillä ahdistaa, mutta eihän sekään helpota nukkumista, jos ahdistuu. Alan sitten lukea yöllä, kuten viimekin yönä klo 2,30 noin luin kirjaa, kunnes alkoi väsyttää.
Ihanan tunnelmallinen kahvila :)
VastaaPoistaKyllä se on ollut pitkää sellainen tunnelmallinen, saa sitten nähdä millainen on sitten siellä, jonne se muuttaa.
PoistaKaunis kiitos Joensuun kuvista - sinne palaa aina mieluusti...
VastaaPoistaSe oli useamman vuoden kesäkoti, pojalla oli siellä opiskelukämppä - jota pidimme lomaosakkeena ja sieltä käsin oli mukavaa huuhailla lähiympäristössä ja joka vuosi ainakin kansallismaisemissa Kolilla. Merimiehenkadulle muistot vei...
Muutto on kyllä niin rankka urakka, että sen suhteen toivoisi, ettei itse tartteisi enää koskaan, mutta ehkä se olisi järkevämpääkin pienempään muuttaa.... sitten joskus... nyt sentään lapsenlapset tulee aina asuttamaan tuota yläkertaakin.... pariksi viikoksi tällä kertaa!! Kukkaterapiaa ja energiaa... Minttumaarikin jo kurkistelee nurkan takana!
Vaikka olin tälläkertaa Joensuussa tavallista pitempään, ei juurikaan ehtinyt kaupungissa paljoa katsella, vaikka kävin kahvilla kahdessa paikassa ja käytiin ystävän haudalla hänen tyttärensä kanssa, niin kumminkin enemmän kuin ennen. tekisi mieli käydä vielä toisen kerran kesällä, mutta se voi jäädä syksyynkin. Voi kun pääsisi vielä joskus Kolillekin !
PoistaMuutto on aina raskas ja työntäyteinen. Upeita kuvia olet ottanut Joensuusta.
VastaaPoistaPitäisikin käydä Taitokorttelissa putiikkeja ihailemassa.
Mukavaa viikonloppua sinulle
Kiitos! Putiikit jäi tälläkertaa katsomatta, ei oikein jaksanut katsella mitään, kun monta päivää hävittää tavaraa, ei uutta tee mieli ostaa :D Vaikka piti kyllä vaatettakin ostaa, kun ei voinut pestäkään entisiä.
PoistaIhanaa kävit Joensuussa 💖 täällä sydämeni ja kroppani halajaa saareen menoa Kontiolahteen Höytiäiselle 💖
VastaaPoista