Vähiin on mennyt jo syyskuun päivät ja myös nämä postauskerrat tässä kuussa. On monintavoin ollut opettelemista tämäkin asuminen, vaikka suurinpiirtein on tuntunut mukavalta. Kauppaan voi piipahtaa kävelemällä ihan nopeasti,mutta on paljon muutakin paikkaa missä voi käydä.
Pitäisi taas museoissa alkaa käydä, kun on joihinkin vaihtunut uusi näyttelykin. Noo katsotaan mitä ehtii.
Viikon vanhoja kuvia tähän alkuun
![]() |
| Hatanpään Arboretumin silloin alkavaa ruskaa |
![]() |
| enkelinpasuuna kukki hienosti |
![]() |
| Syyskuun myrsky oli siellä riepotellut puita |
Vähän askartelua välillä...Minä en ole ollenkaan ollut innostunut näihin tällaisten lipukkeiden koristeluun, mutta niin vain ostin niitä kun oli 32 kpl eurolla ja pieniä, vähän eri kokoisia. Ne on kuin niitä lahjapaketteihin laitettavia pieniä kortteja. No kai mie ne johonkin saan laitettua
Kävin myös kirpputorilla ja joku ajatus oli tullut mieleen ostaa vanhoja postimerkkejä. Oli tvssäkin juttua kun joku lahjoitti pojalle postimerkkikansionsa(Mtv3 uutisten loppukevennys).
Ennen minäkin keräsin postimerkkejä ja jossain ne kansiot on vieläkin. Joskus tuli tilattua vielä Ahvenanmaan ensipäiväkuoria, en usko että niidenkään arvo on mihinkään noussut. Vähän ahistaa kun tuli silloin vähät rahansa niihin laitettua.
Mutta en enää sillätavalla niitä tutki suurennuslasilla, jos aikoisi löytää arvokkaita merkkejä pitäisi niitä käsitellä hansikkain ja pinsetein ja olla paljon tietoa niiden arvoista. On aivan varmaa ettei näissä 2 € n rasioissa myytävissä ole arvokkaita enää, mutta muuten mukavaa tutkia ympäri maailmaa olevia postimerkkejä. Nyt ei tule postin mukana enää postimerkkejä itselle ja raaskiiko korteistakaan leikellä.
Osan olen vähitellen irroitellut (pessyt) taustapapereistaan ja kuivatellut kirjan väliin suoristumaan.
Joulupostimerkeistä ajattelin sommitella jotain joulukortteja. Tässä vaan osa...
Varmaan vielä suurin osa on liottelematta, mutta tvtä katsellessa on sitä kiva tehdä.
Auringonlaskuja joskus näkee kävellessä
Joitakin värikkäitä puitakin jossain, kerään vielä värikkäitä pudonneita puunlehtiä kävellessä, mutta usein ne jää taskuun kuivumaan. Mutta joitakin on kirjojen välissä kuivumassa niitäkin.
Tässäpä tämänkertaiset löpinät, pitää välillä lähteä ulos, vaikka nyt ei näy aurinkoakaan. Eilen illalla oli huikea kuutamo, mutta mun kännykkä ei osaa kuvat niin kauas.
Moi moi!









