keskiviikko 29. toukokuuta 2024

Toukokuu on lopussa

 Kevät meni ohi äkkiä ja helle toi kesän.

Hyvin nopeasti meni ohi keväiset kukinnat, niinkuin nuokin kirsikkapuut ja omenapuut, nyt ei näe enää yhtään kukkaa. Tässäkin pihassa osa omenapuista ei näy kukkivan ollenkaan, viime kesänä niissä olikin hurjasti omenia. 

Läksin kauppaan jo aamulla ennnenkuin helle käy liian kuumaksi ja sitten heti kävelylle, saamaan edes osan askeleista tulemaan. Muuten tämä viikko on mennyt vähemmillä askeleilla.

Heti kävelin sitten myös Hatanpäälle, koska tiedän että siellä on isoja puita varjostamassa kuumuudelta, ja aah mikä lintujen konsertti siellä on.
 

En käynyt kukkia katsomassa, koska ei sitä kerralla jaksa tällä helteellä kävellä, varsinkaan kun välillä pitää mennä auringossa. Jo pitää alkaa katsoa jaksaako mennä vai onko parempi välttää auringonpaahdetta. 

Taidanpa jättää kuntosalinkin tällä viikolla käymättä. Maanantaina kävin, eikä mitenkään hyvältä tuntunut,vaikka onhan siellä viilennys, mutta vähästäkin liikunnasta menee vaatteet märiksi.

Ei tullut käytyä kastelemassa parvekekasveja ennen kävelyjä

Joo, joo, on liian pienessä ruukussa, mutta mulla ei vaan ollut amppelia keväällä.
Kyllä se siitä virkoaa

Nyt pitää liimailla loput sivut  junkkiksesta ja selvittää tämä kaaos pois pöydältä. 
 
Koska kesäkuussa pitää pitää lomaa ja keskittyä johonkin muuhun 😀😍😎
 
Hyvää toukokuun loppua ja onnea juhlijoille!

5 kommenttia:

  1. Olet siis ihan loman kynnyksellä! ;D Onnea on saada levitellä askartelut pöydälle, eikä tarvi korjata heti pois.

    VastaaPoista
  2. Hellettä oli meilläkin ja minä olin kuin lahna aurinkotuolissani.
    Minunkin orvokkiruukkuni "rupesi nukkumaan" mutta virkosi kun laitoin varjoon ja annoin hälle kaksi litraa kylmää raikasta vettä.

    VastaaPoista
  3. Helle verottaa, ainakin minua ja kasveja saa kastella. Hyvää kesäkuuta!

    VastaaPoista
  4. Ulkoilu on haastavaa. Öisin on itikoita, päivisin liian kuuma.

    VastaaPoista
  5. Hellettä hellettä juu sitä riittää 🌞 mä oon niin nauttinut ❤️ olen niin kesäihminen kun olla ja voi, mutta suojautua täytyy. Olen niin onnekas, että minulla sellainen iho, joka ei helposti pala, olen kyllä varovainen ja varjokin välillä kutsuu. Aurinkoa en ota, se tulee mitä tulee kun ulkona tallustelen ja ihailen luontoa 🌞🪰🌷
    Ihanaa kesää Sinulle 🌷🪰🌞🌱

    VastaaPoista