maanantai 19. elokuuta 2024

Elokuu on jo pitkällä

 Tervehdys taas täältä, tekisi mieli sanoa pitkästä aikaa, vaikka eihän tästä ole kuin vähän yli viikko.

Olen rientänyt sinne ja tänne...pääasiassa pyörällä ja kävellen. Tässä oli hulinaviikonloppu täällä, kun oli festivaalit, Blockfest, oli vähän enemmän porukkaa liikkeellä ja poliisiautoja, kulkuteitä oli aidattu monesta paikasta, jotta piti vähän katsoa mistä pääsee kauppaan ym. Mutta ohi on..

Laatasta lähtee liimateipit voilla.

 

Ettäpä arvaa mitä minä nysvään. Joo paikkoja asunnossa, taas, siivousta katosta lattiaan. Eli muutan taas yksiöstä isompaan asuntoon. Olen 2 viikkoa raahannut kukkiani ym pientä tavaraa toiseen kämpppään. Alkaa olla pikkutavarat siirretty, huonekalut ja koneet sitten muuttoautolla. Päätimme näinä säästöjen kurittamina aikoina yhdistää asumisen perillisten kanssa. Monesta tämä tuntuu oudolta, mutta kokeillaan tätäkin. 

Samalla pitää hävittää tavaroita ja talvi on sitten aikaa hävittää lisää, koska nyt ei tässä vaiheessa jaksa ottaa kirpputoria tai edes Tori myyntiä. Monta pussillista olen vienyt hyväntekeväisyyskirpputorille ja roskiin. 
Jokseenkin rauhallisesti olen ollut tässä 2 viikkoa muuttamassa, koska ei ole kiire. Väsyttää kyllä iltaisin jo jopa ennen klo 21, eikä nukkumaan uskalla mennä kun joka yö herään joskus puoli 5. 
Vähän hermostuttaa kaikki nämä netissä tehtävät ilmoitukset ja muutokset ja sopimukset, kuten sähkö-. Tänään tein niistä kolme, sitten kävin vähän ulkoilemassa, sain esim tuon kuvan noista kauniista punahatuista ja kävelyä. Loppu ilta voi mennä tvn katselussa sitten, eli jotain rentoutusta.

Lauantaina näin lentäviä esineitä, miten lie tuo väri tullut kuvaan ja tuo lintukin samaan kuvaan, hih.

Kasveja parvekkeelta pitää laittaa roskiin tai kompostiin, tomaatteja yritän kypsyttää ja pilkkoa sitten kompostiin.


Tänä aamuna sain maistella ruukusta mansikankin :)) ja kukkii vielä

Hyvää elokuun jatkoa teille!

12 kommenttia:

  1. Kyllä sinulla riittää energiaa muuttamiseen joka vuosi!
    Itse olen pysynyt tässä samassa asunnossa mihin omakotitalosta muutin. Ihan pian en suunnittelekaan muuttoa jos ei pakko jostain syystä. Tässä on kaikki lähellä, kaupat ja järvi :)
    Minne päin Tamperetta olet muuttamassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin, jotenkin vaan tekee mieli kokeilla tätäkin. Kyllä talvet on niin yksinäisiä, vaikka muuten olisi tässä ollut ihan hyvä asua, tosin ei tämäkään ole ihan halpa vuokrainen.
      En nyt tässä sano seutua mutta ei ole pitkä matka :)) mutta ei tavaroita jaksa kantaakaan.
      Kyllä olen ihmetellyt itseäni kun ei oikein kotiudu kuitenkaan mihinkään, tuskin tämä seuraavakaan asunto on lopullinen, jos vaan hengissä säilyy ja terveenä. Kauemmas ei vielä viitsisi lähteä takaisin, koska sitten pitäisi Kaikki tavarat hävittää.

      Poista
  2. Paljon onnea uuteen kotiin 🌞💖🌻 eikä ole yhtään outoo ainakaan minusta. Lapsuuden kodissani asui, kun olin pieni, niin äiti, isä, veli, minä, isän sisko ja isän äiti ja meillä meni oikein hyvin 🌞 ja kun äiti ja isä erosi niin jäin isän luokse ja hoitajia oli.
    On hyvä kun on läheisiä lähellä.

    Hieno kuva "lentävistä esineistä" 👍😊 nami ihana mansikka 🌞💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jotenkin kadehdin isoa lapsuuden perhettä, minä olin ainoa lapsi, kouluiästä alkaen "totuin " yksin oloon.
      En raskinut heittää mansikkaa pois vielä kun kukkii, niinpä toivottavasti saan maistaa vielä mansikkaa.

      Poista
  3. Elokuu on jo melkein loppusuoralla ja syksy lähestyy :) tsemppiä muuttoon joka onkin todella kovaa hommaa !!

    VastaaPoista
  4. Muutto on kyllä raskasta. Se hyvä puoli muutossa on, että saa käytyä tavaroista läpi.
    Minä olen ukon kanssa haalinut kaikkea roinaa mökkiin vuodesta 1987 alkaen ja voin sanoa, ettei mikään mahdu kohta mihinkään. Pakko aloittaa vaikka laatikko kerralla suursiivous ja tavaroiden hävitys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä. Vaikka oli aikaa ja koetin rauhallisesti tehdä, niin kyllä välillä savu nousee korvista:)) Etenkin kaikki netti hommat, kaikki pitää tehdä netissä ja varoa koko ajan huijareita. Huijausviestejä tulee jokaisen tilauksen jälkeen, ainakin jätän ne klikkailematta.
      Nyt pitäisi olla kaikki jo hankittu, sähköt yms.
      Mulla oli isompi painajainen kun piti se 15 vuotta asuttu OK-talo tyhjentää, oli meinaan tavaraa eri lailla kuin nyt.

      Poista
  5. Ahaa! Siis kimppakämppä. Sehän kuulostaa hyvältä idealta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin, kokeillaan nyt vaihteeksi, eipähän tarvii ihan yksin tuijottaa ulos ikkunasta, jos ei muuta keksi.

      Poista