maanantai 7. elokuuta 2023

Hellettä pitänyt tänään

Pitää välillä käydä täälläkin kirjoittamassa, kun olen vain päivittänyt tuota luettujen kirjojen sivua.
Sain nyt luettua sen kesäkuun alussa lainatun kirjapinon loppuun ja nyt on sitten haettava lisää kirjoja keskustan kirjastosta. JOS nyt  ehtii lukemaankaan mitään, mutta ei sitä tiedä jos joku mieluinen kirja tulee vastaan siellä.
Tässä alkaa olla tavaroiden ym pakkaamisen aika käsillä, vielä ei ole kiirettä mutta vähitellen pitää käydä läpi näitä vaatteita ja tavaroita muuttoa varten. Kaikenlaista roinaa, paperia ym olen vienyt "roskiin" kaikkea sitä tulee säästettyäkin.  
Kirjoitan sitten kunhan tämä asumisasiat rauhoittuvat heinäkuun reissuista tänne jotain, kun tuli käytyä monisssa museoissa Helsingissäkin. Eiköhän tuota talvea ja syksyn sateisia päiviä liene sitten muistella heinäkuuta.

Alkaa punertaa marjat pihlajassakin
Yksi paprika on kypsynyt alkukesällä ostetussa paprikan taimessa (n 4 euroa maksoi). Joo, eipä oikein kannattanut ostaa taimia. Joitakin amppelitomaatin tomaatteja olen saanut syödä, mutta ei varmaan puolta kiloakaan ja se maksoi noin 13 euroa.
Tänään kurpitsa kukki, kaksi sormenpaksuista pikku kesäkurpitsaa olen saanut syödä.

aronian marjoja

Aamulla kävelin kun vielä oli aamuviileää. Sitten onkin ollut niin kuumaa ettei voi ulos mennä, vaikka kävin kyllä pyörällä kaupassa pesuaineita ja pakkaustarvikkeita ostamassa.
 
Muhkeita pilviä kuvasin 4. elokuuta

Hienoa elokuuta, toiveikkaana odottelen seuraavaan asuntoon pääsyä. 
Moi moi!


10 kommenttia:

  1. Huonosti tulee satoa tänä kesänä täälläkin. Ensin oli liian kuivaa ja sitten satoi kaatamalla. Muutto on hyvä tapa karsia niitä vuosien varrella kerääntyneitä turhia tavaroita. Minun pitäisi varmaan muuttaa kerran vuodessa että roinan määrä vähenisi. 😁

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen aika hyvin toteuttanut tuota kerran vuodessa, mutta on se liian usein kyllä, siltä tuntuu. Mutta ei voi mitään, taas tuli höyrähdettyä lähtemään.

      Poista
  2. Minä olen ajatellut, että tästä en muuta mihinkään ellei ole pakko. Toivottavasti ei ole. Minä inhoan muuttamista. Olen paikalleen juurtuvaa lajia. Oli niin haipakkaa tuo alkuelämä, että nyt en sitä kaipaa.
    Kun käyt seuraavan kerran Helsingissä, käydään yhdessä kahvilla jossain :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä miksi olen niin juureton, tai en ole juurtunut vielä tänne. Ennen olin juurtunut, mutta siihen ei ole paluuta.
      Olisipa todellakin mukava tavata. Eihän sitä tiedä milloin tulisi piipahdettua Helsingissä, junalla pääsee kätevästi.

      Poista
  3. Voimia muuttoon. Olen muuttanut elämäni aikana kahdesti. Kamalaa on lajitella tärkeitä ja vähemmän tärkeitä tavaroita järjestykseen ja kiertoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olenhan jo tottunut muuttamaan tai olisi pitänyt tottua, mutta onhan tässä omat hankaluutensa aina. Paljon olen kuskannut roskiin ja kierrätyslaatikoihin kaikenlaista, mitä en jaksa muuttaa. Kaikkee aina tulee säästettyä.

      Poista
  4. Huh, sinulla on raskas homma edessä. Ehditkö enemmän kuin vuoden asua nykyisessä asunnossasi? Toivottavasti uusi koti osoittautuu viihtyisäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä kesti 4 kk yli vuoden. Siinä voi ollakin se "vika" kun en ole saanut viihtyisäksi asuntoa laitettua. Esim amppelikukkia, seinätauluja en saa seinille, koska en saa seiniin ja kattoihin reikiä. Ja entiset kaikki kodin tavarat jouduin hävittämään ennen ok-talosta muuttoa. Mutta saa nyt nähä millanen on se "uusi" asunto.

      Poista
  5. Voimia muuttopuuhiin! Muutoissa on juuri tuo hyvä puoli, että tavaraa tulee karsittua, mutta muuten aika rankkaa touhua. Toivottavasti uusi kotisi on viihtyisä ja kotoisa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivottavasti viihtyisi nyt vähän kauemmin tuolla asunnossa :))

      Poista