torstai 26. elokuuta 2021

Herkuttelupäivä

Tänään on ollut herkuttelupäivä :D

Aamulla kävin parin asian takia kaupassa, ja ah, on tehnyt mieli siellä myytäviä sämpylöitä, joita ei ole muissa kaupoista löytynyt. Niinpä sitten ostin ja kotiin tultua söin yhden, voin kanssa. Siis pitkästä aikaa oikean voin kanssa tuore kuohkea sämpylä! Oli kyllä hyvää, piti syödä toinenkin.

Siinä samalla tein pullataikinan ja kohotin sitä, ja tein korvapuusteja!

Pitkään jo on tehnyt mieli oikeita korvapuusteja, joissa on sisällä voita, kanelia, vaniljasokeria ja rusinoita, laitoin vielä kookoshiutaleitakin. Kaupasta ostetut pullat tms ovat aina tehty ilman maitoa, niin ne eivät oikein maistu millekään. Minäkin nipistän sokerin ja voinkin määrästä taikinassa, kun pitää vähentää kaikkea. Mutta nämä kyllä maistuivat. 
 
Lisäksi kahvia ja maidonkin kanssa piti maistella vielä.
Leivon harvoin, taisipa olla ensimmäiset pullat tässä asunnossa tänä kesänä.  Yleensä teen vaan kaurakakkaroita (oma nimitys niille)
 
Nyt on lähdettävä kävelylle, vaikka eihän näitä kaloreita sillä saa kulumaan. 
Melkein Aurinko paistaa, eikä  sadakaan vaikka sitä luvattiin täksikin päiväksi.

 
Vielä syksyn kukkaloistoa Hatanpäältä lopuksi. Hyvää Torstai iltaa!

 

6 kommenttia:

  1. Ah ne on niin mun lemppareita nuo korvapuustit, eilen muuten söin pari,vaikkei saisi syödä, kun on tuo diabetes riesana, jos ei pullaa ole kahvin kanssa, niin sit pitää ottaa joko sämpylä tai kauraleipää.
    Kesäinen kaunis kukkapenkki kuvassa.

    VastaaPoista
  2. Kyllähän välillä pitää saada herkutella. Mulla vaan ei koskaan jää yhdeksi pullaksi, vaan aina pitää ottaa toinenkin....

    VastaaPoista
  3. Itse leivotut korvapuustit ovat herkkua. Äitini leipoi aina voita ja maitoa käyttäen. Hänen korvapuustinsa jäivät suorastaan elämää meidän lasten ja lastenlasten muistoissa. Itse yritän vähentää rasvan ja sokerin määrää, mutta tuntuu se sitten korvareiden maussakin.
    Hatanpään syysvärit ovat kauniita.
    Mukavaa viikonvaihdetta sinulle!

    VastaaPoista
  4. Korvapuustit ovat herkkuja! Rusinat vaan ei minun pulliini kuulu!

    VastaaPoista
  5. Tuoreet pullat on ihania! En muista koska oisin tehnyt. Minun pullat ei oo koskaan sellasia, kuin toivoisin, ne jotenkin lätistyy. Olen kokeillut jos jonkinlaista neuvoa ja konstia, jota minulle on tarjottu, mutta lopputulos on aina sama. Tuoreeltaan maistuvat hyviltä, mutta sitten ei.
    Rusinat ei kyllä kuulu pullaan ;D (vain minun mielipide).

    VastaaPoista
  6. Minä olen joskus jotain enemmän leiponut, nykyisin en juurikaan..osin sen takia kun pitää itelle olla gluteenittomia.Ja kun ollaan ruuan jakelusta saatu pullaa ja myös gluteenittomia.

    VastaaPoista