maanantai 31. elokuuta 2020

Elokuu alkaa olla lopussa

 Tervehdys taas teille kaikille! 

Ruusuiset kiitokset teille kaikille lukijoille ja kommentoijille! 

Ruusu teille kaikille, saatte valita värin :)))


 

Niin sitä vaan tuli sitten joka päivä tänne jotain raapusteltua, jeee. Nyt ehkä en ihan joka päivä raapustele, en enää haasta iteeni mihinkään :) Oli mukava kyllä tehdä näitä postauksia, minä kun olen yksin, eikä ole mitään välttämättömiä muita juttuja, kunhan vaan syön jotakin joka päivä ja menen nukkumaan illalla.

Elokuu alkaa olla taputeltu, puoli päivää jäljellä.

Kävin elokuussa pyöräilemässä useammin kuin kerran viikossa ja mustikassakin 5 kertaa. Uusia kukkia sain 3 kpl (aika vähän), soihtuköynnöksen, saintpaulian ja enkelinsiiven (ei ole varmaa juurtuuko se), Hatanpäällä kävin kuun alussa ja loppupuolella, leivoin ainakin 3 kertaa! jotain,  mm ensimmäisen mansikkakakun.  Ulkona käytiin syömässä kahdesti (pojan kanssa), eli oli tuttu vieras pari viikkoa. Museossakin tuli käytyä kahdesti. Aika nopeasti meni kuukausi, vaikka oli useampi valvottu yö esim kuumuuden vuoksi. Nyt taas olen nukkunut jo monta yötä peräkkäin (ilman melatoniinia tms) hyvin. Kiitollinen saa kyllä olla, että on pysytty terveenä, kun taas alkaa liikkua enemmän tauteja. 

Eilen illalla huomasin taas jo toisessa calatheassa outoja oireita, useampi lehti oli nuolen osoittamassa asennossa alaspäin. Yleensä ne nousevat illalla pystyyn.  Mutta nyt oli lehtien alapinnoissa tahmeaa ainetta, kääk. 

En enää panikoi, koska sitä sattuu, ja viereisessä kukassahan sitä oli jo aikaisemmin.  Heti suihkutin tämän kasvin vedellä ja tänä aamuna raidilla. Koska lehtien alapinnoilla oli jotain valkeita pikku öttiäisiä, ei niitä näy jos ei ole tosi hyvää suurennuslasia.  Mutta Ei tämä mitään haittaa. Se edellinen kukka on kyllä ollut ihan hyvän näköinen taas. 

Näin sitä tuli tehtyä oma ennätysmäärä postauksia/kk.

Oikein hyvää elokuun viimeistä päivää! 

Tavataan taas ensi kuussa! Moi moi!



6 kommenttia:

  1. Keltaisen ruusun ,minä nappaan ajatuksin!
    Kiitos koko kuukaudesta!,mukava oli vierailla ja lukea,tarinoitasi...minä yritin ,,luovuin jo puolessa välissä.....niin paljon kaikkea,,,:(
    Mutta Oikein mukavaa alkavaa syyskuuta,ja näitä elokuun rippeitä;))
    Käyppä vielä arvaamassa?kuvaa:)
    Kiitos Emilie!

    VastaaPoista
  2. Minäkin valitsen keltaisen ruusun.
    Arkisessa elämässäkin on vaikka mitä jutun juurta, joten jatka vain samaan tahtiin. Elokuu vetelee viimeisiään. Valoisia ja raikkaita syyskuun päiviä sinulle!

    VastaaPoista
  3. Keltaseen miekin kallistun! En aina kommentoinu, vaan luvin melekein kaikki. Urakka siinä siulla olkin!
    Mukavoo alakavoo syyskuuta!

    VastaaPoista
  4. Punainen tietenkin. Arvostan näitä postausponnistuksia. Tekee välillä mieli luvata itsekin jotain, mutta olen niiiin huono pitämään lupauksia, että parempi, kun en tee.

    VastaaPoista
  5. Ihanat ruusut Punaiseen ruusuun olen ihastunut, vaikka tuo keltainenkin on oikea kaunotar.

    VastaaPoista
  6. Kiitos ruususta minulle kelpaa kumpi hyvänsä 🤗
    Minä olen tehnyt yleensä yhden postauksen viikossa mutta nyt kesällä ei ole tullut.

    VastaaPoista